fredag 1 februari 2013

Lockjakt på räv

Nyss hemkommen efter mitt livs första försök att locka räv. Hade lånat en Nordik predatorpipa av Morgan.

Månljust och stadig vind, -2. Första platsen som jag provade gav inget men på andra passet så tog det ca 4 min innan jag kände mig utstirrad. Kunde inte se något men med kikaren så kunde jag se något skymta på vägen 150 m bort. Räven valde att gå runt mig samtidigt som den skrek innan det blev tyst. Strax efteråt så skrek den till igen och då var den på vägen igen, exakt där jag gick för en stund sedan. Försöker få ett hyfsat stöd och försöker att se korset men jäklar vad svårt det var.

Blev i alla fall en bom men jakten gav mersmak, ett bra alternativ när det inte är före för stövarna.

Hade en till räv på gång också men den återgick till sitt vrålande ganska omgående och försatte med sin vandring längs kusten.

Klockan är nu 04.30 så att jag ska vila ögonen en stund.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar