söndag 14 februari 2010

Björköfjärden och Hemmavatten (skoteråkning)

Lördag
Visst, det ser ut som att det finns många skoterspår att gå i, men inte gick något dit jag skulle!

På lördagen så var jag och Bertil på Björköfjärden och fiskade. Föret var väl inte så bra, det var verkligen tunggått på vissa ställen. Men redan till helgen tror jag på mycket bättre före där.

Fisket var inte nå bra heller, eller så berodde det på fiskaren. Fisken fanns där men det gick bara att få ca 2 per hål när man väl hittade fisk. Som mest fick jag 4 stycken i ett hål, 3 abborrar och 1 mört. Det kan bara bli bättre fiske framöver och föret kan inte så mycket sämre. Fick fisken på de vanliga Björköfjärden grejjerna, (Pirk å tafs). När jag studsade med pirken i botten och drog till så att pirken gjorde ett par volter så fick jag ofta napp. Tydligen svårlurade..

Tunggått, men redan till helgen tror jag att det är mycket bättre.

Tog reda på några abborrar till middag
Söndag
Gåstjärnan med småabborre med stora ögon

På söndagen så åkte jag runt på skotern och testade olika ställen på Åmingen och på Gåstjärnan.
Jag började på Åmingen och testade fyra ställen där, som brukar ge fisk. Men icke, fick en abborre där bara.
Sedan så blev jag sugen på att åka lite skoter så jag tog skotern till en tjärn mitt ute i skogen. Jag hade tidigare hört att det fanns gott om småabborre där. Jag fick ca 15 småabborrar, ingen fart alls i hålen. Fick som max 2 i hålet, sedan när jag gick tillbaka till hålet igen så fick jag 2 till.

Föret var väldigt dåligt här, snön räckte över knäna mest hela tiden. Det var mycket vatten under snön också.. Jag körde fast när jag skulle åka hem..


Här sitter jag fortfarande fast, kom en bit, sedan så fastna man igen.

Man testade allt idag, men inget gick nå vidare..

Älgspår på Åmingen

En ensam fiskare ute på sjön som inte får någon fisk..

Sedan på eftermiddagen så tog jag och Patrik en skotertur, jättefint hela tiden förutom då vi körde fast, Patriks skoter väger ett par ton...

Patriks skoter, Den går jätte bra där det inte är mer än 10 cm snö.. :)

Djupsnömaskin, Hillclimb maskin, ja den här tar sig fram överallt bara man vill!


Järvspår och harspår. Har sett en hel del spår idag, Älg, Räv, Mård, Rådjur, Hare, Lodjur, Järv, Orre, Tjäder mm.. Jag hörde även Pärlugglan när jag skulle åka hem från Långskog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar