söndag 28 februari 2010

Dm avklarat! Sm nästa år.


Började med detta spö, Körde med tafs och blåmormyska hela tävlingen.

Idag så avgjordes Dm på Indalsälven. Jag började utanför Scoutstugan och höll mig där hela tävlingen. Jag var på ett område 300 x 70 m kanske. Jag fick en bra start, fick bra med fisk i flera hål på raken och fick ofta en 15 stycken. Jag var in till land (2 m ifrån) och testade under några träd. Där hittade jag bara småfisk så jag gick ut 70 m från land och letade fisk där. Men hittade inte nå bra. Fick lite strö fiskar med inget annars. Mot slutet när jag börjar inse att det var meningslöst att leta fisk på ett sönderborrat område så gick jag in till land igen och fiskade de sista 30 minuterna av tävlingen där.

Jag fick ihop 3117 g och vann Äldre Herr Juniorklassen. Vi var bara två stycken i den klassen.
Vinnare i Seniorklassen blev Anders Bergman på 7444 g, tvåa Mikael Rehnman 5178 g.
Mer resultat kommer sedan då det är sammanställt..
Resultatlista är postat i ett eget inlägg den 1 Mars




Tävlande påväg ner på isen


Innan start

Fredde går igenom reglerna.

Anders Bergman vinnare i Seniorklassen! Grattis

Prisutdelning
Invägning



Det var uselt före på isen idag. Den här bilden är tagen där jag startade, jag fiskade i detta område under hela tävlingen.

Johan Sjölén var nöjd med att ha fått denna gris på ca 7 g.
Prisutdelning för den som orkar lyssna, usel bild men man hör iallafall vilka som vann i respektive klass.


Nu får jag vara med på Sm på Mälaren den 19-20 februari 2011.

2 kommentarer:

  1. Nöjd och nöjd :P..
    Tack för maggoten! synd att du inte sa åt mig och följa efter dig oxå.. springa över till Berga och Fredde när de flaxade med armarna var ju värdelöst en sån här dag =(

    SvaraRadera
  2. Haha, I vanliga fall så brukar det vara jag som springer runt i onödan, tar det dåliga besluten.. Men med föret som är så får man inte lust till det riktigt. :) och tur är väl det.

    SvaraRadera