onsdag 28 april 2010

Bäver klarade sig med 2 sek...

Bävern hade sekunderna på sin sida ikväll


Var ute och jagade bäver ikväll. Jag kom ner till Ån ca 18:45 och direkt när jag såg ån så såg jag även bävern.
Bäver simmade sakta mot mig innan det gick upp på grundare vatten och större delen av kroppen var ovanför vattenytan. Jag siktade med tyckte mig se att jag hade några kvistar i vägen, så jag flyttar mig ett lite¨t steg och får rent skottfält, lägger fingret på avtryckarn och bävern glider snabbt ner i vattnet. Den lägger sig ute i strömmen och där vill jag inte skjuta den, hoppades på att den skulle komma in till land igen, men icke, den dök in till hyddan och stannade där inne..
Tror att bävern anade oråd och det var därför den simmade in i hyddan igen, annars bör den väl ha synts till senare under kvällen.
Iallafall alltid kul att få se bäver, veta att de finns kvar och att det finns möjlighet att gå dit fler gånger.
När man ser ett träd som ser ut såhär så tänker jag bäver direkt, men på detta träd har smågnagarna ätit på hela vintern tror jag..
Smågnagare som har haft kalas på en björk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar