fredag 13 april 2012

Bäverjakt- Film



I går kväll var jag ute och jagade bäver igen. Valde att sätta mig på ett ställe där jag inte brukar jaga så jag var mest ute och spanade. Det var lugnt fram till 19:40, då kom det fram en bäver. Den dök men sedan så hörde jag den gnaga och kunde se den i kikarsiktet genom en massa ris. Skott var inte att tänka på och medans jag förflyttade mig lite så simmade den återigen ner i vattnet. Den kom fram senare igen och då låg den en lång stund i vattnet och bara simmade runt och luktade. Antagligen så hade vinden snurrat lite så den fick vind av mig då bävern slog med svansen två gånger.
Nya försök på denna bäver om ett par veckor. Tror även att det var en till bäver som var upp och plaskade.

Nu blir det bloggtorka tills mitten på nästa vecka men jag har ju skrivit mycket under tidigare år också så det finns säkert en hel del läsvärt i arkivet. Använd sökfunktionen eller leta i "kalendern".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar