torsdag 19 april 2012

Bäverjakt

Vi fick inte se någon bäver på stället som vi valde att sitta på ikväll. Istället så packade vi ihop lite tidigare och jag skjutsade hem Henrik.


När jag åkte hem sedan så beslutade jag mig för att ta mig en titt på ett annat ställe innan det blev helt mörkt.

Fick omgående se två bävrar simmade i ån. Fick läge på en av de men kände att jag kom lite långt när jag tog stöd från knä så jag avancerade lite till en sten. Väl där så hade bävern gått ned i vattnet igen. Jag låg och tittade på den ett tag och den plaskade men efter en stund så klev en bäver upp på land längre bort. Jag skjuter och den försvinner, lite ris i vägen.

Sedan kommer ännu en bäver fram och den simmar runt och plaskar lite och jag sitter bara och tittar på den. Tillslut så inser jag att det började bli riktigt mörkt så jag kommer på att jag ska leta bävern. Tyvärr så hittade jag den inte men ska dit i morgon och leta mera. Det var mycket hålor i strandkanten så det är inte omöjligt att den försvann ned..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar