lördag 19 januari 2013

Tubbs Mountaineer Military 36"


Tubbs Mountaineer Military
Har nu provat mina Tubbs Mountaineer Military 36" i ett par veckor och jag är helnöjd. Har gått i allt från stenhård skare till lösare snö och jag bara flyger fram, nästan i alla fall. Eftersom snöskon är så pass lång så får man en otroligt bärighet. Bindningen som är på dessa gör att komforten för fötterna under långa promenader blir kanon, om snöskon står lite snett så får man ändå foten rak och slipper att vricka fötterna.
Greppet som man har med hjälp av taggarna gör så att man kan gå i brant terräng, utan problem, då det är hårdare snö, typ skare.
Det finns verkligen en anledning till att de är bäst i test i flera olika tester som tidningar har utfört.
Jag tycker att snöskorna var värd pengarna då det känns överlägsna i lös snö och att kvalitén verkar vara bra så att man kan använda de många år framöver.

Information från Trampet.se

Tubbs Mountaineer Military är en extra slitstark, lätt och bekväm snösko som du kan lita på under alla förhållanden. Den är utvecklad för att klara U.S. Military / Natos krav!

OBS!! Tubbs Mountaineer Military har den starkaste duken av alla Tubbs snöskor. Den är ej att förväxla med "vanliga" Tubbs Mountaineer som har den billigare duken som t.ex. Tubbs Wilderness har.

Specifikationer:
- Stark aluminiumram
- Tålig ArcTec + tyg (tål oerhört mycket slitage!)
- Gripklor i rostfritt stål för maximalt grepp även i tuff terräng
- Marknadens bästa bindning

Jag köpte mina på Trampet.se
http://www.trampet.se/snoskor/tubbs-mountaineer-military.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar