måndag 7 januari 2013

Bra fiske på Björköfjärden

I dag har jag varit på Björköfjärden och fiskat med Jonas och Pär. Väldigt bra fiske och bra före. Jag mätte aldrig isens tjocklek men skulle tro att den var kring 20 cm. Ska kolla lite fler delar av fjärden i morgon om isen är bra. Det var i alla fall en centimeter nysnö i dag på blankisen.
Vi fick en hel del abborre var och vi fick med oss en hel del matfisk. Jag hade väl drygt 15 kilo matfisk med mig hem så nu är jag måttligt less på att filéa abborre. Det kändes i alla fall som om att det var 30 kilosfiske i dag.

Vi i CFC har funderingar på att anordna en insatstävling på Björköfjärden inom en snart framtid, kanske till helgen eller någon helg framöver. Mer information i morgon eftermiddag efter att våra kära meteorologer har kastat tärning om vad det blir för väder till helgen. 

Batteriet på mobilen tog slut så filmen tar slut innan jag hade fått igång fisken i hålet. Dock så hinner några Björköfjärdsabborrar komma upp trots väldigt kalla fingrar.. Det ska blir mera film i morgon om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar