tisdag 29 januari 2013

Toppfågeljakt

Det blev en tur med Bertil och finnspetsen Vicke i dag. Vi delade på oss och Bertil hade Vicke med sig. Efter ett par hundra meter så får jag se en tjäder som kommer flygande och jag hör att Vicke skäller. Tjädern satt sig i en tall, 140 ifrån mig. Jag står helt öppet och smyger av mig skidorna och ryggsäcken innan jag vänder mig mot tjädern. Jag lägger mig ned och tar stöd och låter skottet gå. Den rasar ned från tallen och säsongens första och sista Tjädertupp hade skjutits.


Vicke fick sedan leta reda på tjädern själv. En fin Gammeltupp låg under tallen när vi kom fram.


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Härligt, födelsedagsmiddagen inför nästa år är säkrad!
    /CH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen, den får möra till sig i frysen :)

      Radera