måndag 28 januari 2013

Hundträning

Visst, det är ju min födelsedag i dag och jag det har jag firat med en massa jakt.


I morse så var jag och Pella ute med hans Stövartik och prövade på några rävspår. Det blev inget drev, förmodligen så är det nå löpning som spökar.


Sedan så åkte jag och hämtade Morgans finnstövare för att han skall tränas på räv. Gick efter två spår men bägge gick ut på plogad väg och då försvann de..


Efter det så tog jag en tur med finnspetsen Vicke. Han skällde på ett par orrar som flög iväg samt på några järpar. Kollade en mårdfälla som var tom och strax intill så tog Vicke upp en hare. Ett kort drev innan vi åkte hem.


Åt mat lite snabbt innan Morgan och jag åker dit med hans valp på ca 5 månader, finnstövare även det. Så nu har han fått lukta på sina första harspår. Han spårade faktiskt bra, kul att se! Vi skrämde även iväg en älg när vi gick dit.


Nu blir det nog bara två jaktpass till ikväll. Spåra räv och kanske rävdrev om vi har tur.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar