söndag 10 mars 2013

Blev första förlorare på Norafjärden!

Då var Norafjärden avklarad. Jag måste ju säga att jag verkligen är nöjd efter dagens insats. Hade som mål inför tävlingen att få en Abborre och om den var kring 100 g så skulle jag verkligen nöta i det området så länge det bara gick och hoppas på att den inte var ensam. Första Abborren som jag fick vägde 150 g så att då blev jag självklart kvar. Vi var fyra stycken där och jag fick någon/några små inland. Två av de andra drog vidare och kvar blev jag och Rasmus, som gjorde sin första pimpeltävling nånsin, antagligen inte sista. :)


Vi fiskade på där hela tävlingen och jag lyckades fiska riktigt bra i ett par hål på rad med fint snitt. Tyvärr så räckte inte fisket under någon längre tid men det räddade ju min dag ändå.

Rasmus vann junior på drygt 6 hekto! Grattis! Många som han spöade i Seniorklassen också!


Jag fick ihop 5610 g det var bara en som hade högre vikt än mig i dag och det var ingen mindre än Johan Dammström, 5670 g. 60 gram skiljde det och nu när jag kom hem så hittade jag en Abborre kvarglömd i "hinken" som inte blev invägd, dock så vägde den inte 60 gram som tur är :)

Trea blev Leif Ekman?, ca 4,1. Fyra Janne Johansson, ca 3,4 och femma blev Fredrik Öhrling på 2,4 kg.

Dagens tredje högsta vikt totalt hade Pertti i veteranklassen, ca 5,5 kg.


Jag måste även skryta lite om min tippning som jag la ut igår. Jag tippade 6 kg som segrarvikt och att man låg bra till om man hade över 2 kg. Såhär efteråt så kan jag bara konstatera att jag lyckades tippa riktigt bra, igen :)


Nu glömmer vi Norafjärden för all framtid tycker jag och vi riktar in oss på kommande helg. Dmseriens fjärde och sista tävling på Vegsjön under söndagen och på lördagen så finns det Kälarne cup eller Öjesjön att välja på.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar