torsdag 21 mars 2013

Lördag, DM på Öjen

Årets viktigaste tävlingen, för mig, efter SM i Grums kommer att gå av stapeln på lördag. Det är DM Individuellt och i Lag.
Eftersom jag inte lyckades ta en topplacering i serien, tror att jag blev 5-6 i serien och det räckte inte för en SM-biljett, så är det här sista chansen för att få åka på SM 2014 på Runn.
Vårat DM går på Öjen, i Njurunda, en sjö som det har varit många tävlingar på, bland annat Lag-SM 2008. Dessvärre så är jag helt "grön" på Öjen, har aldrig varit på någon tävling där så att det kommer att bli en utmaning.
Det är ju även Lag-DM så att om inte jag fiskar bra så hoppas jag i alla fall att mina lagkamrater gör det, så att man kanske kan få åka på ett Lag-SM. :)
Tyvärr så krockar den här tävlingen med Kilaforsnappet i år, som jag gärna hade åkt på annars. En trevlig tillställning med mycket folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar