måndag 1 mars 2010

Alnösundet idag, Ny Art!

Det visste man väl innan att man skulle fastna här, men självklart så sätter man sig där ändå och testar. Eller var det gammel Simpan som jag hade krokat!?


Jag var på Alnösundet och testade en sväng efter skolan idag. Började vid klocka 12:30 och slutade vid 15:30. Fisken var inte riktigt på taget, fick någon fisk här och var men ingen fart alls. (Simpor och Abborrar)

Det snöade hela tiden, ibland kräksnöade det ordentligt.

Föret på isen var bra! inge vatten alls, det var 10 cm - 15 cm snö på isen.




I väntat på napp, Körde med tafs och ibland trekrok. Fick mest på tafs med maggot.
Klarade inte av den den söta bedjande blicken som jag fick av denna Simpa så jag fick släppa tillbaka den efter fotografering.
Detta är även den första Simpan för i år, så den räknas till min Artlista
Alla som deltar på fredagens fiske på Superpimpeln kommer förmodligen ha flera simpor i påsen. Ett tips är att ha en handske på sig, då går det fortare att kroka av de. Man ska akta sig för taggarna på gälarna.


Isen var bra,

Min rutt är markerad med röd, Starten som jag har ritat ut är INTE superpimpelstarten, utan bara där jag gick ut idag.
Blå är isrännan, där isbrytaren kör.¨


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar