onsdag 11 augusti 2010

En tripp till Ljusnan (Färila)


En oväntad fiskeresa till Ljusnan blev det med Christer, Bertil och Micke. Fick förfrågan att följa med och självklart så tackar man inte nej till att åka till Färila och fiska i Ljusnan. Vi fiskade Tisdag eftermiddag och Onsdag förmiddag.
Jag tycker att fisket gick riktigt bra, över förväntan. (hade ställt in mig på att nolla). Jag fick ca tre harrar varav största på ca 450 g, en abborre på ca 500 g, en liten öring på ca 200 g och tre gäddor varav största på 4300 g.
Mest förvånad blev jag när jag fick gäddan på 4,3 kg i strömmen.
Christer fick också fisk en hel del fisk. Han fick största Harren på ca 700g.

Bilder från fisket

Här står jag med min största Harr, (Artlistan 2010 Nästa)

Christer med sin största Harr på 700 g.


Onsdagens lunch blev inge vidare. Makaroner och Hårdbrö, men bättre än ingenting.

På tisdags eftermiddagen hade vi bäst fiske, förmodligen därför det regnade och var uppehåll om vartannat.

Christer blickar ut över Ljusnan i väntan på att regnat ska sluta falla.

Middag, f.v Christer, Gunnar, Bertil och Mikael.

Jag med min gädda på 4,3 kg.

Chister med en Harr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar