torsdag 12 augusti 2010

Inskjutning av Tikka T3 Hunter


Det blev ett inköp av en Tikka T3 Hunter. Hämtade den på torsdagen och sköt in den direkt, för att sedan delta på älgbanan på kvällen. Efter att ha skjutit ett par serier så hade jag fått ihop till Guld (4 st serier med minst 17 poäng). Så nu är allt klart för älgjakten i Jättendals Viltvårdsområde.
Min Tikka är kanon bra. Tycker verkligen om den, passar väldigt bra och är lätt och smidig.
Det smäller många skott på banan under en kväll. Fast man har skjutit klart så ska man ju öva. Det gör inget om man skjuter ett dåligt skott på banan, men i skogen är det inte bra alls.



Här har vi min inskjutning av Tikkan, Första skottet satt nere i höger hörn, andra blev bomm. Sedan klättrade jag mig in i mot mitten innan jag flyttade bak tavlan på 80 m, därav två höga skott innan jag ställde in siktet ännu en gång och skottet satt nästa i mitten. Mer inskjutning blir det närmare jakten med riktigt ammunition för älg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar