torsdag 26 augusti 2010

Kanadagås jakt


Två Kanadagäss blev det denna kväll.

Tog och satt mig och vid vattnet och invänta någon Kanadagås i torsdags. Har sett mycket kanadagås nu på sensommaren så förhoppningarna att få skjuta var höga. Efter en stunds väntande så fick jag se två stycken komma simmande in mot mig, för att gå upp på land och äta. Jag kunde skjuta den ena, den andra gåsen blev mest förvånad och stod bara och tittade, så jag kollade att den första låg innan jag kunde skjuta den andra också. Så då hade jag skjutit mina två första Kanadagäss med min Tikka T3 Hunter.
Båda fåglarna var ungfåglar så jag har nu tagit reda på kött från de båda för att kunna äta vid ett senare tillfälle.

1 kommentar:

  1. Jag gillar inte jakt det är så dumt att döda levande varelser så där. vad har dom gjort oss igenkligen det är precis som sitta i en liten hörna och vänta på att det kommer än människa och sen när människan kommer så skuter man ihjäl den det är precis samma sak som att döda ett djur tillochmed en insekt vi alla är levande varelser som vill ha det bra. om man skulle sett en flock gäss och sen skutit då hade gässen flugit iväg presic som om det hade varit en flock människor dom hade också sprungit iväg likadant så tänk om det hade varit äns syster/bror som hade blivit skuten då hade ju man blivit jätte ledsen :( ledsen om jag sårar någon nu men jag tänker bara högt om vad jag tycker

    SvaraRadera