tisdag 17 augusti 2010

Jakt på Råbock



I veckan som gått har jag varit ute på mina första rådjursjakter. Har försök att få någon Råbock i sikte. Första morgonen som jag var ute så hade jag Råget med Killingar framme länge, innan de försvann. Sedan kom det fram en bock som hade väldigt bråttom fram och tillbaka en gång på täkten. Hann se att den var liten, men ville inte skjuta först jag hade bra stöd och bra läge, så den fick gå vidare. Sedan kom rågeten och killingarna fram igen och gick och strosade fram på täkten.
Kvällen gick sämre, inget djur i sikte. Men morgonen därpå så fick jag se ett ensamt rådjur springa över täkten, men då var jag påväg därifrån och vänd åt fel håll för att hinna kolla vad det var.


Rådjurspass


Rådjurspass, I solen borta vid skogkanten står det en get och betar, killingarna är närmare skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar