söndag 24 maj 2009

Gäddfiske i Junsele




6 av 7 gäddor togs på detta drag


Långledigt=Fiske!
Torsdagen tog jag det första gäddfisketuren. Jag och Pappa åkte iväg till en damm i en Å, Testar för mete, Inte ett napp, Byter snabbt till haspelspö och tar på ett klassikt blått skeddrag, Kastar ut och får napp direkt, En gädda på ca 1,8 kg kommer upp..


Gädda från Ån, ca 1,8 kg..

Det har varit en hård lek för den här gäddan..



Rensjön


På fredagen så åkte vi till Rensjön för fiske där. Först lite krångel med båten med sedan så kom jag iväg. Jag öppnar fisket med en liten gädda. Sedan så får jag på en större fisk, En 5 kilos gädda. Sedan så tappar jag även en större gädda på ca 4 kilo. 2 filmer nedan från de två gäddorna, (Svårt att filma och fiska samtidigt...)

Fick även en liten gädda till också, så 3 gäddor totalt, och 2 abborrar.



5 kilos gäddan

Gäddan som jag tappade, Jag hade handen på den :)

Bredvattnet

Var även till Bredvattnet som jag har talat så bra om, Men denna sjö gav inte några abborrar denna gång. Jag hade lite dåligt tålamod också tror jag. Blåsten gjorde sitt också. Aldrig roligt att fiska när det blåser mycket. Jag lyckades iallafall få 2 st små gäddor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar