söndag 10 maj 2009

Regnbågsfiske i Herrgårdstjärn

Nu skulle min nya rulle och spö testas, Fiske i Herrgårdstjärn i Gnarps Fiskevårdsområde. Redan på fredagen så löste jag årskortet för fiske i Herrgårdstjärn, Igeltjärn, Åstjärn, Uppgårdstjärn och Gnarps ån.
Jag åkte till Herrgårdstjärn på fredagskvällen för att försöka få någon regnbåge att hugga. Men icke. Flera timmars fiske utan ett hugg. Men en bäver fick jag iallafall syn på. Tänk att de där bävrarna är överallt.

Jag var dit i 3 timmar idag (söndag) också. Men inte ett liv i tjärnen idag heller. Bottenmete med powerbait och olika spinnare testades men inte något napp. Blir nya försök där framåt sommaren. I slutet av månaden ska det sättas i regnbåge igen.

Jag är nöjd med min nya Shimano rulle men spöet gillar jag inte riktigt. Rullen sitter inte riktigt fast och linan sliter mot ringarna så det blir vibrationer i spöet, Ska gå till P o S till veckan.

Jag säger fel namn på tjärnen i filmen, Rätt namn är Herrgårdstjärn!

Bävern syns väldigt dåligt men man får iallafall se hur Herrgårdstjärn ser ut. (Man ser något vitt i vattnet från bävern.)

3 kommentarer:

  1. Oj, fint att du får gnapsån också. Tror du att det går att svinga flugspö där? Måste vi testa i sommar.
    /C

    SvaraRadera
  2. Har gjort det en gång, Utan resultat, Ganska trångt där också..

    SvaraRadera
  3. meta 20 meter ut med räka på mittersta bryggan på högra sidan har varit där fyra gånger och fått 1-3 fiskar varje gång

    SvaraRadera