tisdag 26 maj 2009

Strömmingsfiske

Färdig gilad (rensad) strömming från Måndag kväll.


Igår kväll så jag och Fredrik ut och fiskade strömming på Alnön. Vi hade inte förhoppningar om att få något när vi kom dit. Det står en gubbe på en hälla och han har fått ca 15 strömmingar. Fredrïk lånar ett tackel utav mig, och jag börjar med att trassla upp tacklet som jag tänkte använda mig utav. När jag påbörjar mitt strömmingsfiske så har Fredrik fått 20 strömmingar. Det gick lite tungt för mig till en börjarn. Kastade bort tackel och jag fick använda mig utav det tackel som jag aldrig hade fått nå bra på. Fick några enstaka strömmingar medans Fredrik drog bra med strömming på tacklet med den vita plasten på krokarna.

Fredrik byter tackel så jag får ha det tackel som jag tror på. Ett stim kommer in och vi får bra med strömming ett tag. Men sedan avtar det snabbt. Vid 24:00 åker vi hem igen med ca 3 kg strömming. Ganska små strömmingar, Ca 75 st kanske.

Ikväll blir det Km i strömmingsfiske, Jag, Fredrik, Simpmästaren och Jangler blir det som det ser ut nu.

Mitt mål med kvällen är främst att lyckas kroka strömming på alla 5 krokar samtidigt. Vi får se hur det går.
Nu ska jag forsätta förberedelserna med att äta stekt strömming och potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar