söndag 17 maj 2009

Hårte, Strömming och Bäcköringsmete

Solen ska helst försvinna innan strömmingen börjar ta bra.
Redan på fredags kvällen så gjorde jag ett försök att få lite strömming med tackel utanför Hårte.
Jag testade på flera ställen om och om igen. Men ingen strömming.
Jag fick några strömmingar innan jag åkte hem vid 22:30. 6 stycken. Uselt. MenMen, Alltid härligt att vara ute på havet.
Jag fick iallafall stek strömming på smörgåsen
Jag var ut på lördags kväll och försökte få lite strömming också. Blev 2 stycken. UseltUselt. Jag kollade även Sköten som Staffan och jag var ute och la tidigare på kvällen. Såg lite strömming men vi lät ändå det ligga kvar över natten.

Söndagsmorgonen så tog jag, Staffan och Pelle upp sköten igen och vi fick ihop ca 60 kilo. Strömmingen gick till mat för dagen, Surströmming och Böckling främst.
Pelle och Staffan ruskar av strömmingen¨

Jag hann även med att testa lite bäckmete i två åar i helgen, Gnarpsån och Haddängs ån. Fick en lite öring och tappade en lite bättre. Ingen fiskelycka för mig denna helg.
Här bör det ju finnas fin öring..

Fint harepass, Även älgpass

Var även ute och hittade ett nytt harepass på denna nybrutna väg. Bra för hundvalpen som skall tränas in till hösten.

Nästa helg blir det fiske i Junsele. Åker iväg på osdagen och kommer hem söndag. Jag ska besöka det bästa abborrevattnet som jag vet. Brevattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar