onsdag 29 december 2010

Bom bom bom i Tjäderskogen

Efter mycket besvär så kom jag och Bertil ca 1,5 h senare än tänkt ut i skogen och kunde påbörja jakten.

Vi såg dåligt med fågel idag men jag lyckades hitta en tjäder i alla fall. Först stötte jag en Tjäder som satt på backen. Jag skidade efter och fick syn på den i en tall. Jag la mig i snön och tog stöd mot ryggsäcken. Sköt gjorde jag men det blev en bom och tjädern flög iväg. Jag tog upp jakten på den och fick syn på den i en annan tall. Bertil kom också så jag lånade hans vapen och sköt ännu en gång.
Vi åkte fram till tallen och kunde där konstatera träff då vi hittade några fjädrar. Och sedan så letade vi, och letade åt, det håll vi såg fågeln försvinna men vi hittade det aldrig. Det var kanske bara en snudd eller nå. Vi vet inte och kommer aldrig få veta..

Nu blir det vila från jakten ett par dagar. Nästa vecka har jag tänkt att åka ut igen.

Gott Nytt År!
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. kanonfin blogg och intressanta inlägg!
    behöver man mycket mer än fiske och toppjakt!?
    -ja kanske en öl ibland och lite snus...
    -Gott nytt år!
    /J.Berggren Umeå.

    SvaraRadera
  2. Nya stavtag i morgon i skogen! :)

    SvaraRadera