söndag 5 december 2010

Superkulan Björköfjärden Söndag

 Idag var det riktigt kallt när vi startade, drygt 15 minus, men det blev varmare under tävlingen, fast då blåste det istället.....

Om tävlingen igår gick väldigt bra så måste denna ha gått väldigt mycket bra.

Jag gick till samma ställe som jag var vid igår. Allt var sig likt, men det var mycket mycket mer med folk nu. Vi var ett litet gäng i "min" klunga, och det var en större klunga och ett par "ivägstickare" åt ett håll.
Fisket började bra för mig, jag hade ett par fina hål som jag lyckades hålla liv i länge. Tydligen så satt jag närmare timmen i samma hål, Jaja, så länge fisken kommer till mig så tänker inte jag flytta mig.

Efter 2 timmar så började min skrylla bli full så då hällde jag ur i en påse. Efter det gick det dåligt, eller, inte bra i alla fall. Men jag är självklart jättenöjd ändå.
En utav mina sista 5 fiskar för dagen var det som vägde 468 g, det var den största invägda abborren under tävlingens två dagar, och eftersom Ankarberg hade en sidotävling om största abborren, så vann jag ett presentkort 500 kr på Vimpirken. Tack.

Hur gick tävlingen då?
Jo, Jesper Dyberg fiskade riktigt bra, har fick ihop drygt 26 kg och vann på det, tvåa blev Pelle Ernst på drygt 23 kilo och jag blev trea på drygt 22 kilo. Min fiskräknare stor på 160 st, men det var fler då jag formodligen missade flera också, snittvikt per abborre ca 130 g. Resultatlista kommer senare.
Totalen för dessa två dagar vanns av Jesper, därefter Janne och jag på en tredjeplats.
Det blev bara treor för mig denna helg, vilket jag är jätte nöjd med, fast man vill ju alltid högre :)

Resultat Söndag



Resultat lördag och söndag sammanlagt.




Invägning, många som fick över 15 kilo idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar