lördag 4 december 2010

Superkulan Björköfjärden Lördag


Då sitter man här hemma och tar igen sig efter dagens äventyr på Björköfjärden. 1 decimeter nysnö på isen och -9 grader, de förutsättningarna får man inte klaga på.
Det var nog inte så många av de 41 startande som klagade, men efter var det desto fler. Ju längre in på tävlingenstiden ju kallare blev det, kändes så i alla fall. När vi åkte från tävlingen så var det ca -10. Många hade stora problem med kalla händer och det är en orsak till att inte fler kom upp i högre vikter tror jag, temperaturen var neråt -14 grader vi ett tag på tävlingen. Jag frös inte om händerna till en början, men när det var ca 45 kvar så började jag frysa mycket också, (kanske därför det nappade dåligt).
Jag fiskade på bra i alla fall och är väldigt nöjd med min insats idag. Mycket hade man kunna gjort bättre, men så är det alltid.
Jag fick ihop 18950 g Abborre och det räckte till en tredje plats.

Resultatlista



Resultatlistor från Vimpirken/Berga.


Innan utgång, starten var densamma som på Superpimpeln 2010 

Solen lyste på oss mestadels av tiden, Här är solen på väg upp

Jag och Johan på väg in efter att tävlingen var avslutad. Solen på väg ner. 

Efter tävlingen så bjöds det på glögg, pepparkakor och Lussekatter

Nya tag i morgon på Björköfjärden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar