tisdag 28 december 2010

Fin dag på skidor

Nyss hemkommen från en fin skidtur i skogen med Erik. Igår kväll så vallade jag skidorna, så idag hade jag jätte mycket glid, väldigt bakhalt också till en början men det frös på lite is under så det blev perfekt.
Vi åkte ca 1,2 mil idag.

Vi såg en hel del fågel också så vi är väldigt nöjda. Ca 30 orrar och två tjädrar. Jag började dagens skidtur med att skjuta bom på en orre, det var lite väl långt avstånd, ca 150 och den satt delvis skymd i tallkronan. Hasch vågade mig inte nå närmare därför jag visste att det satt fler orrar omkring mig.

Sedan resten av turen så valde fåglar att ta till flykten innan vi hann komma till skott.
Det var väldigt mycket snö, ibland gick det hyfsat att åka, men ibland for hela bena ner i snön..

Nya tag i morgon!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar