torsdag 19 januari 2012

Kommande helg, Toppfågeljakt

Nu börjar dagarna i Januari ta slut och i och med det så tar även Toppfågeljakten slut för i år. Tyckte att jag kom iväg på några fina turer i slutet av december och i början av januari och då kändes det som om det fanns många jaktbara dagar kvar. Men som det ser ut just nu så försvinner dagarna bara. Nu i helgen så är det tänkt att jag ska bege mig ut och leta mig någon tjäder, om inte annat en fin tur på skidor i alla fall.
Sista helgen i januari bjuder på lite fågeljakt också om vädret tillåter. Tanken är att jag ska vara ute och jaga Toppfågel på söndag, måndag och tisdag, tisdag är den 31 januari. Hoppas på bra väder!

Snart så blir det att leta abborrarna med borr och pimpelspö! Kul!

Denna filmen har jag tittat på många gånger för att stillla lite abstinens, men det brukar bara bli värre :) (Detta är Jakobsens film och det är filmat i Hälsingeskogarna på gränsen till Medelpad tror jag.
Man får se en fin men lång ansmygning på tjädrar, 3.10 in i filmen så dyker det upp en fin orrflock också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar