måndag 30 januari 2012

Toppjakt, kanondag!

Ännu en otroligt fin dag i skogen är avklarat. Tyvärr ingen i sol i dag heller men ack så fint det var ändå.


Vi åkte på ett mycket fint område i dag, Jag åkte med Gunnar som var min "guide" och Ingmar åkte mellan oss och Bertil som åkte på motsatt om Ingmar.

Det var lugnt ett tag innan de första fågelobservationerna. Ingmar fick se 4 Tjädrar och skjuta en, därefter så såg Bertil två Tjädrar. Tyvärr så blev det bom då och han ville inte skjuta nå mer, nu är även den bössan fixad.

Därefter så får även jag syn på en tupp och när vi smyger fram mot den så får Gunnar syn på en till Tjäder. Jag skjuter i alla fall på den första och jag hör träffen men det flyger iväg och den försvinner ur syn för oss omgående.

Jag går 20m närmare den och skjuter ett skott som den dör direkt av och tippar av och faller ned.

Vi hittade den första fågeln ca 100 m från trädet.

Eftersom vi alla var samlade så tog vi och fikade lite innan vi åkte hem igen, nöjda med dagens resultat. Vi hade ju sett tjäder i 8 olika träd.


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar: