tisdag 24 januari 2012

Kommande helg

Snart är halva veckan avklarad på jobbet så nu börjar jaktlusten att komma smygande igen. Planeringen inför helgen är redan så gott som klar. Lördag så blir det ingen jakt, istället så blir det möjligen lite skoteråkning med Frida på förmiddagen. På eftermiddagen så blir det mat å sånt för då fyller man ju år.

Sedan så väntar tre dagars jakt. Jag och Bertil åker tidigit på morgonen till tjädermeckat i  för Toppfågeljakt. Tanken är att det ska bli toppfågeljakt i tre dagar med det kan bli lite annat också, beroende på väder. Området som vi ska åka skidor på är väldigt fint enligt Bertil och fågeltillgången ska vara god. Men som sagt, det beror ju väldigt mycket på vädret också. Så det återstår att se hur det går.

I Jättendal så ska Pella hålla i rävjakt i helgen. Tycker att det är riktigt kul att det samordnas lite jakt i byn med flera hundar. Borde bli mer av detta då det är väldigt kul att jaga ilag och det är ju verkligen trevligt!
Tyvärr så kan jag inte delta denna gången, hade varit väldigt kul annars.

Samtidigt som jakten håller på så har Ykroken en pimpeltävling på Björköfjärden den 28 januari, precis på min födelsedag tyvärr. Hade varit kul att delta och varit med och försöka ta sig över 30 kg, är det någonstans som jag har chansen i dag så måste det vara där. Aja, nu blir det mera fisk kvar till resterande deltagare. :)
Antagligen så kommer det upp några filmsnuttar när jag sitter o petar upp huggvillig abborre under nästa vecka.
Ingen ovanlig syn från en stund fiske på fjärden, den här gången tog jag bara reda på matabborre.

2 kommentarer:

  1. Hej! Har ganska nyligt hittat din blogg :)

    Typiskt med så mycket jaktmöjligheter på samma gång, men jag tror nog att du får det bäst på toppjakten, det gäller att passa på innan den tar slut :)

    MVH Susanne :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Trevligt att det finns intresse för det jag bloggar om :)
    Det är som vanligt, när man ska jaga. Ena gången så finns det ingen jakt och helt plötsligt så finns det massor som man är intresserad av men då är man upptagen.
    Ska bli kul med toppjakten i alla fall, nu när det är sista dagarna.

    SvaraRadera