torsdag 5 januari 2012

Laddar inför Toppjakt

I morgon bär det av till skogs på skidor och med bössan på ryggen. Har fixat till ryggsäcken och 222an också inför dessa tre kommande jaktturer. Hittade en gammal tröja som jag drog över ryggsäcken med spännerna genom armarna, fungerar nog bra när man inte har tid till att göra något annat.

Bössan har jag tejpat med maskeringstejp, ska göra en påse av lakan till den sedan.

Bara tejpen sitter kvar så duger nog även denna lösning.


Provsköt bössan tidigare också och med tanke på sidvind från höger så duger träffarna anser jag. Helst så skulle de sitta någon cm över och mitt i prick men då måste det skjutas mera och vara vindstilla men det hade jag inte tid med. Bara man vet hur bössan går så kan man sikta efter det.


Snart så är man ute o glider fram på myrarna :)


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar: