lördag 10 mars 2012

Björköfjärden-Helt magiskt! Nytt PB! Nytt Svenskt Rekord!

Ska försöka mig på ett inlägg om dagens Magiska tävling på Björköfjärden. Vad ska man säga? Jo, det räcker om man säger att det var 9 stycken över 30 kilo, varav jag fick vara en av dessa.

Mina abborrar vägde verkligen tungt när jag gav mig av från "mitt" område ca 5 min före slutskottet. Kändes verkligen som en evighet innan jag skulle komma i mål. Det var svårt att säga hur mycket jag skulle ha med jag tänkte 28-29 kilo för att inte bli besviken men jag hoppades verkligen på 30 +.
Väl vid invägning så stannade vågen på 32738 g och jag blev 6a på det. Det blev nytt PB för mig!

Mitt fiske kunde ju alltid ha varit bättre men jag är väldigt nöjd med mina beslut och fiske. Men... Jag fick linstrul på mina spön ett par gånger och jag gjorde ny knut och gjorde i ordning det men när jag provdrog knuten så gick den av.. Hade flera spön med mig i skryllan men jag hade endast två med Mankans pirk så jag ville knyta om på det. Jag tappade även myskan i samma veva...

Hade full skrylla vid 12.00

Även när jag hade knutit om spöet ett x antal gånger så hade jag säkert gjort av med 20 m lina.. Så när jag blev klar med allt så var det mindre än 8 m lina kvar på spolen.. Döda mig... Tappade säkert 25 min ju då men jag ryckte upp mig mot slutet så jag lyckades ta mig över 30 kilo men jag var väldigt bitter där ett tag..

Jag fiskade intill Henrik lindgren, Johan Sjölen, Per Nilsson och en Norrman. Norrmanen hade mest på 34 kg ca, jag därefter på 32, Lindgren hade 30, Johan 29 och Per hade kring 25 kilo.
Så vi hade bra fiske samtliga fast vi delade mycket på fisken.

Björkfjärden visade sig från sin bästa sida i dag och det gjorde även vädret. Strålande sol och svag vind, lägg till kanonföre på det så.

Vem vann då? Jo, ingen mindre än Jens Hamrin CFC som slog till med nytt Svensk Rekord på 36582 g abborre på fyra timmars pimpeltävling! Jäkligt kul och ett stort Grattis!!

Pimpelns Head to Head fick nya ägare i dag också, mer om detta i ett inlägg som kommer lite senare!

Nu lite mera bilder på Jens Hamrin som tog nytt Svenskt rekord på 4 timmars pimpeltävling med vikten 36582 g !
Tidigare rekordhållare var Anders Bergman, även han från CFC på 34625g!

När han fick reda på att han blev ny svensk rekordhållare så blev han lite svår att få med på bild. Men efter några mindre lyckade kort så fastnade han. :)






Grattis Jens!

Filmer från prisutdelningen









Resultatlista, Tryck på bilderna för större bild



Resultatlistan är hämtad från http://www.y-kroken.se/
Tack Y-kroken för bra Arr.

Det var allt från mig men med återkommer senare med pimpelns Head to Head. Ni får gärna dela bloggen och om ni kopierar något så får ni skriva var det kommer ifrån. Det är roligt med ack så jobbigt och tidskrävande att blogga. Hoppas det uppskattas!

6 kommentarer:

  1. Vet inte om jag är mest impad av hur bra du är på att fiska eller hur bra du är på att skriva! Både Leif och gamla svenskafröken är nog stolta så det räcker nu :) /Selmas pappa

    SvaraRadera
  2. Oroa Dig inte Emil, Din blogg är kanon! Mycket roligt att läsa, faktiskt även om jakt. Särskilt Din toppjakt har varit kul att följa. För övrigt anser jag att om man är en offentlig/känd person som Jens nu är, så måste man vara beredd på att det publiceras mindre fördelaktiga bilder ;-) Keep up the good work! /Johan Dammström

    SvaraRadera
  3. Tackar och Bockar. Jo, tycker ju det också, Kända personer blir ofta uthängda på mindre lyckade bilder i tidningar. Någon nackdel måste det ju vara om man ska vara rekordhållare!

    SvaraRadera