lördag 17 mars 2012

Sm Revsundsjön 2012

Då får man ta och gratulera samtliga pristagare på dagens Sm och även flera andra till framskjutna placeringar.
Speciellt Grattis till Timo Jumisko som hade högsta vikten och vann Seniorklassen. Han hade ca 14,6 kg och ska enligt rykten fått 6 kilo i två hål samt några ströfiskar. Hur som helst en värdig vinnare på den här tävlingen. Dagens tävling blev ett Bingolotto, så gott som samtliga som hade fått mer än 4 kilo fick stor del av fisken i samma hål. Hörde flera som hade 7 kilos hål osvosv. Många startade tävlingen med att inte få något men när någon lite senare i tävlingen fiskade där så lyckades de få ett grishål med stor och fin abborre. Inte helt rättvist precis men sådan är pimpelsporten, speciellt på Revsundsjön i dag.

Mitt eget fiske vet jag inte hur jag ska beskriva. Sprang och letade fisk här och där under de första 2½ timmarna men det hjälpte inte alls. Var nästan längst bort på sjön åt ena hålet innan jag vände hemåt igen. Efter 2½ timme så blev jag kvar på ett område där de hade fått fisk, jag satt kvar där och förlorade men jag ville ju försöka klara styggnamnet!
Det tog 3 timmar och 55 minuter innan jag fick min första fisk, hade haft ett napp också 20 min tidigare men det var nog en mört.. Fick två abborrar och drog av tafsen på en abborre i sista hålet som jag fiskade i.


Så otroligt tragiskt men den här gången så hade jag inte "turen" på min sida att välja rätt hål och ta rätt beslut tyvärr.

Dålig bild med Topp Tre i Seniorklassen.
Sönderborrat område...
En hel del som gick åt samma håll som mig

Min rutt på ca 13 kilometer.. Värdelös rutt om man frågar mig..
Är lite bitter nu med det är väl bara att bryta ihop och komma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar