söndag 18 mars 2012

Lag SM och Kulan på Bensjön

Lag SM

I dag så var det Svenska Mästerskapen i Lagpimpel. Dagens tävlingsvatten var också Revsundsjön. Fiske var lika som i går, alltså bingolotto, enligt flera tävlande.
Högsta vikten för ett fyramannalag var drygt 29 kg och denna påse hade Svegs lag fiskat upp. Grattis till er! Detta är verkligen ett lag¨som är värd segern med bland annat Lill-Tomas som deltagare. Ifjol kom de på en andra plats men i år så knep de förstaplatsen. Dessa killar har verkligen förberett sig och satsar stort på detta, så som sagt, värdiga vinnare! Grattis igen!
Tvåan i seniorklassen hade ca 27 kilo och trean hade strax över 20 kilo om jag inte minns helt fel.
Y-krokens lag lyckades även bra men deras placering är jag inte helt säker på, skulle tro på en 4-6 plats. Samma sak med vikten, kring 18 kilo kanske. Bra jobbat i alla fall!
Tror att Urban hade 10 kilo.


Kulan på Bensjön
Det blev 15 startande på kulan på Bensjön. Det nappade som vanligt bra och jag som aldrig hade fiskat där tidigare som chansen till att utforska sjön med Anders Bergman. Vi hann fiska runt halva sjön på dessa tre timmar och visst hittade vi lite fisk men inget större område med fisk tyvärr. Bergman fick ett riktigt bra hål och han drog upp större delen av hans fisk där. Jag satt en bit bort och svor pga att det inte fanns någon fisk runt om..
Fick något hyfsat hål jag också på ett annat område så jag fick känna på lite extremfiske också då det är bara att dra upp abborrarna en efter en med en snittvikt på ca 80 g. Även någon 100 grammare fick jag och en 170 grammare.

Bensjön är en otrolig sjö med massor av huggvillig abborre. När det är tävling här så vinns det jämt på höga vikter.
Vinnare i dag blev Engvall som hade 15,5 kg på tre timmar. tvåan hade ca 10 kilo. Trea blev Fredric Ankarberg. Det flesta med höga vikter stannade vid startområdet medans Bergman och jag sprang runt och lärde oss sjön.
Bergman har ca 8 kilo och jag hade dryga 5 kilo i alla fall.


Nu blir det till att återhämta sig efter helgens fiske men i morgon så är det fiske som gäller igen förhoppningsvis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar