söndag 11 mars 2012

Dm Ind och Lag Bäckfjärden

Hemma efter en seg dag på Bäckfjärdens is.. Dessa fjärdar som allt som oftast är svårfiskade uppe mellan Övik och Härnösand..
När jag väl fick mina första fiskar för dagen på Tafs och blåmormyska med fjädermygslaver så förstod jag att detta skulle bli en lååång tävling. Även Johan och Berga satt vid mig och de fick någon enstaka också men som sagt, det märktes att det var otroligt trögt då det fanns ca 1 fisk i 6 hål som vi satt vid. Jag fick 5 st som mest då.
Jag fick väl ihop ca 1,6 kg där och hade betydligt mer än Berga och Johan så när de drog vidare så stannade jag kvar för jag tänkte att jag kanske lyckades gneta upp ett par till så då skulle jag kanske ligga bra till för en hyfsad placering. Det var ju även lagtävling så.
Jag stannade i området och lyckades tillslut få dryga tre kilo och det räckte till en 5 plats i dag.
Stekheta Jens vann på dryga 6 kilo, Janne Johansson två och Berga trea. Baddarn blev fyra. Bergman 6a.
Cfc placerade sig bra i dag och fick med två stycken till Sm nästa år. Jens och Berga. Hoppas på någon mer i Serien sedan som avgörs om 14 dagarn på Vegsjön. I Serien så ligger Johan och Baddarn riktigt bra till och jag ser även möjligheten till att nå en Sm plats med då ska allt stämma för mig och inte stämma för de andra..

Cfc hade två lag med i dag.
 Lag 1 bestod av Berga , Baddarn, Anders och Jangler och det vann lag dm på sin totala vikt. Lag 2 med Jens, Johan, Jag och Sumpen kom på andra plats. Storfiskarna kom 3a med sitt lag.

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen lyckats med att få "bra" bilder på mig i helgen! På den där ser jag ju mer ut som ett popsnöre med för stor mössa än en pimpelfiskare! När jag vinner nästa tävling får du anstränga dig lite Emil! :)

    SvaraRadera
  2. Vi ska gå till en fotostudie i veckan ;)

    SvaraRadera