lördag 9 januari 2010

Björköfjärden( Pb Snorgärs )

Solen sken, temperaturen låg runt -9. Men det blåste som bara den, tippar på en 15 m/s i byarna. vi fiskade i 2h, sedan blev det för kallt.

Idag så var jag, Berga, Fredde och Jens ute på Björköfjärden och fiskade i 2 h. Det var väldigt svårt att fiska då det blåste väldigt mycket, så man frös om händerna. Så effektiv fisketid var nog bara 1 h.
Fredde fick mest, och hade bäst storlek på fisken. Han hade 7,7 kg, Berga hade 6,7kg, Jens hade 6,2 och jag hade 4,6.Det nappade väldigt bra, lätt 20 kilos fiske bara det inte hade blåst och om man hade fått suttit ensam. Vi satt ju och klungfiskade hela tiden.

Till min artlista så kan jag nu lägga till Abborre, Mört och Snorgärs, och inte vilken Snorgärs som helst, nytt pb för mig, 110g.

Imorgon är det första tävlingen i Västernorrlandsserien. Tävlingen är i Kälarne, en bit innanför Sundsvall.


En ny fiskart till Artlistan 2010, Mört


En ny fiskart till Artlistan 2010, en snorgärs på 110 g! (Pb)

Fredde med en fin matabborre


Film på Fredde när pimplar med handskar, det är jag som fiskar bakom Fredde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar