tisdag 26 januari 2010

Luktade surt i badrummet

Abborre som jag fick i söndags, men råkade hamna bland spöna istället för i "skryllhinken" . Om jag hade vägt in med den så hade jag kommit över 6 kilo, men utan den så stannade ju vågen på 5990g...

Eftersom jag bor i lägenhet så brukar jag ha skryllan i badrummet. Gör alltid ren "hinken" efter varje tur. Det hade jag gjort denna gång också, men fan vad surt det luktande ändå. Tänkte inte mer på det, utan jag får väl bära ut den på balkongen senare eller nå. Men så satt jag här vid datorn och kom på en sak. Så söndagen när jag satt i ett kanonhål så han jag inte stoppa ner en abborre i hålet i skryllan innan nästa abborre satt på, så jag la den på tyget framför hålet. Tog av den nya abborren och några till, när det hela lugnat sig så ser jag att abborren är borta, tänkte att den ramlade ner i skryllhinken, men kollade för säkerhetsskull att den inte låg bland pimpelspöna. Tydligen så var kontrollen för dålig för att nu när jag tittade så låg det en lagomt sur abborre under spöna. Usch och blä, nu fick skryllan balkongplats istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar