onsdag 6 januari 2010

Lite värme Tack!?

Närmare -20 så det blir inte något fiske idag heller, senast jag var ut och pimplade nu var i måndags då temperaturen låg vid -5, men innan jag hade lämnat isen så slog den om och blev -11 och snön bara vräkte ner. Isen var bra, men halvmetern med snön på isen gjorde det jobbigt att gå några längre sträckor. Jag letade fisk vid ett ställe som jag har fått småfisk på tidigare år. Men denna gången fick jag inte ett napp heller. Det blev väl bara 20 hål innan jag gick till skotern som stod parkerad vid land.
För idag så hade jag planerat att åka på pimpeltävling på Refsundssjön eller åka på premiären på Tovåssjön (röding, öring, regnbåge). Men kylan satte stopp för båda.

I kväll så tänkte jag lägga in lite bilder från fisket. Just nu sitter jag på en dator som jag inte kan med, men i kväll är jag på hemmaplan igen.

2 kommentarer: