söndag 31 januari 2010

Skidåkning och fågelskådning

Dåligt med jakt och fiske denna helg.
På lördagen så såg jag både rådjur och orrar när vi åkte och handlade en sväng på förmiddagen. När jag sedan tog en tur med skidorna så hittade jag spår efter Rådjur. Det gick inte att åka fram med skidorna, man fick använda de som snöskor, men man sjönk ner långt i snön ändå.
På kvällen eller rättare sagt natten så kom ugglan och hälsade på, den hade varit där tidigare i veckan också, och nu fick även jag se den. Jag tror att det var en Hornuggla.
På söndagen så tog jag en långtur på skidorna, Bertil hade åkt samma tur dagen innan så det fanns ett bra spår att följa hela vägen till Stenmyra. Såg några rävspår men inga andra spår. Tur att Bertil hade åkt dagen innan så det gick lite lättare för mig, annars hade det inte blivit en lika lång tur.


Åkte skidor till Stenmyra

Ganska otroligt att min mobilkamera 3,2 mega pixel som är 2 år gammal kan ta sådana här kort.


Besök vid fågelbordet, räknade till 27 talgoxar vid ett tillfälle

Besök av en Hornuggla, Tror jag.. Har fler kort om någon är intresserad av att artbestämma fågeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar