söndag 24 januari 2010

Helgens tävlingar, Resultat Hemsjön och Singsjön,

Hemsjön
Fredde har genomgång med deltagarna

Jag hade bestämt mig innan start att jag skulle gå mot vinnarplatsen från förra året, och det gjorde jag. Baddarn (fjolårsvinnaren) och Micke startade också på detta ställe.
Direkt vid nedsläpp så får både jag och baddarn napp, Kanon tänkte man, men icke. Det fanns lite fisk, men fisken var mestadels små och man fick inte så många per hål. Så alla vi tre lämnade området. Micke sprang in till land , Baddarn forsatte längre bort på sjön och jag drog mig tillbaka mot en vassudde och jag gick förbi när jag gick ut. Alldeles vid land så fick jag lite fisk, men alldeles för små, yngel. Jag lämnade de och sökte mig ut på lite djupare vatten, (ca 3 m) Där fick jag några 200 grammare och en hel del mindre 70-30 grammare. Jag letade där, men förstod att det inte skulle hålla då det var bara 1h 40 min kvar.
Då sökte jag mig ännu närmare starten efter land där jag trodde att det var ofiskat och det var det, jag hade först två bomhål innan jag fann lite fisk , 100-200 grammare. Jag forsatte och fiska där efter kanten tävlingen ut och mer fisk fanns det kvar då klockan var 14:00 och det var bara att packa ihop. Fick även en fin gädda där efter kanten, 2,82 kg vägde den, (bild finns längre ner).
Jag var chanlös på min påse, alla andra hade mycket mer fisk. Speciellt Fredde som hade 19440 g, han hade mycket matabborrar och inte nå mycket smått alls som jag hade.
Synd att jag inte bytte ställe tidigare, plus att jag fiskade så långsamt, letade fisken för lite och när jag väl hade fått några fiskar så blev jag kvar där för länge.





Fredde med tung skryllan, han fick ihop 19440



Har det hänt en olycka eller har jag fått fisk?
Resultatlista Hemsjön

Resultatlistan som jag helst inte vill se. Men men, det är alltid roligt att fiska om det nappar ibland iallafall.
Singsjön
Innan utgång på Singsjön, tyvär så hade jag slut på batteri i mobilen så jag kunde inte ta några bra kort, och jag kunde knappt hålla koll på vad klockan var.

 
Vid ivägning så visade det sig att min vikt räckte till en 4 plats,
Baddarn och Jens tog första och andraplatsen,


Resultatlista Singsjön
Helgens fångade gäddor, tappade ett par till.
Fick denna på Hemsjön, vägde den lite snabbt innan jag släppte tillbaka den, vikt 2820 g.



Ännu en gädda, fast denna fångar på Singsjön, gäddorna måste vara på taget, stora tänder hade den. Mörten ligger på isen bredvid spottade gäddan ut när han kom upp ur hålet.

6 kommentarer:

  1. Bra rapporterat Emil! Men jag fiskade inte mer än de sista 30 minuterna i startviken :) /Jens

    SvaraRadera
  2. Ah ;) Trodde det var där ni var mestadels hela tiden. Men vad vet man när man sitter flera kilometer bort bara berg och skogar. :) Jag letade mig verkligen in i vikarna så långt jag kunde :P

    SvaraRadera
  3. Ja, men man får ju motion i alla fall. Även om fiske inte är tipp-topp jämt så kan man ju alltid glädja sig åt det! /Jens

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara fina sjöar runt Kälarna, väl värda ett besök.. En sak som är lite underlig är att jag inte har sett Anders Bergman i någon lista än i år. Har han inte börjat sin säsong än?

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen fina sjöar där. Vi har ju varit på tre, och det finns säkert fler som håller bra med fisk. Jag har inte heller sett till Anders Bergman i år. :/ Han har nog inte börjat.

    SvaraRadera