lördag 8 januari 2011

Billsjösjön

Idag var det tävling på Billsjösjön. Jag hade laddat stadigt med gröt på morgonen.
Det var väldigt kallt vid starten, kring -17 och det var det hela dagen.
Jag började med att få en liten abborre i första hålet, men sedan fick det tungt. Gjorde en förflyttning efter en timme, och där kunde jag skramla ihop några abborrar. Jag började fiska med trekrok, men övergick till tafs tidigt.

Efter drygt 2 h och 45 min så packade jag ihop och gick in igen. Motivationen att sitta kvar ute på isen fanns inte då föret var så uselt, det var så kallt och jag var ensam i min klass, alltså blev jag 1 i Ähj.
Jag fick i alla fall 19 abborrar med en vikt på 649g, tror jag.

Janne Johansson vann på drygt tre kilo. Bäst i cfc blev Jens på en tredje plats, Fredde blev sexa på drygt 1 kilo. Därefter jag, Maria, Johan och Örjan, Jangler och Berga åkte hem utan fisk typ.

Nästa helg är det tävling igen, då är det i Kramfors.
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Vad har du för pålägg på smörgåsen??? Ser ut som vitlök.. :)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, det är vitlök. Nä, skinka och senap :)

    SvaraRadera