tisdag 4 januari 2011

Toppfågeljakt

Det blev en hyfsad tur på skidor för Bertil och mig idag. Tror det blev ca 14 km.

Vi åkte iväg hyfsat tidigt därför jag skulle skjuta något skott med Tikkan. Började med två skott och båda satt 10 cm lågt.
Ställde om kikarn lite och då satt de ca 10 cm för högt. Vred ner hälften och nu ska den gå rakt.

Jakten idag gick väl egentligen dåligt, trodde att vi skulle få se en hel del fågel men icke..
En Tjäder kom och slog i en skymd tall 60 m ifrån mig. Men den ville inte sitta där nå länge därför den flyttade sig igen efter en kort stund. Vi skidade efter men vi såg den inte mer.

Vi åkte och åkte, ofta en bit ifrån varandra, men såg ingen mer fågel. Sedan på hemvägen, inte så långt ifrån hemma så står jag och väntar på Bertil. Jag försöker slå av lite snö från skidorna, det blir en liten smäll av det och 15 m ifrån mig så flyger två orrar upp ur snön.
Jag inväntar Bertil och vi åker där orrarna satt och stöter ytterligare tre orrar.

De ska vi ta en annan dag :) Nya tag i morgon!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar