söndag 23 januari 2011

Pimpeltävling Kyrksjön, Bergsjö. Resultat



Idag var det tre timmars pimpeltävling på Kyrksjön i Bergsjö. Jag hade en taktik som jag följde steg 1 och 2, men jag fastnade på ställe 2 tyvär. Det nappade hyfsat för mig där ett tag, hade något hål som jag fick ca 30 abborrar i men de var på tok för små. Jag träffade på några som hade börjat på ett annat ställe men de hade haft dåligt fiske, så jag beslutade mig för att stanna kvar. Eller jag blev "tvingad" eftersom jag fick 3 hyfsade hål på raken. Men vad hjälpte det då fisken var för liten. Jag fick ihop 153 abborrar på dessa tre timmar och det blev 3104 g. Alltså en snittivikt på ca 20 g..

Det positiva med dagens fiske var att jag fick träning på att få fisken att hugga, ta upp den för att sedan kroka av den osv. Det gick väldigt snabbt när jag hade passerat 100.
Jag fiskade med en mindre pirk och den "nya" trekroken Glow in the dark Lucifer stl 16. Det fungerade bra och det blev ibland riktigt ös i hålen.
Igår så gissade jag på att man skulle ha 6,5 kg för att vinna, och idag så hade högsta vikt 6,1 kg (veteranklassen Lars-Erik Johansson) och i Seniorklassen så vann Jocke Lennartsson på 4,8 kg.
Om jag redan igår visste vad som krävdes för att vinna, hur kunde jag då sitta och förlora med mina tre kilo.. Man lär sig alltid nya saker, och man gör alltid om misstagen...

Det var kanonföre på sjön. ca en decimeter snö endast! Underbart!

Resultat, Se å lyssna;




Kanonföre och bra väder

Deltagarna från Sundsvall denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar