lördag 22 januari 2011

Kyrsjön i morgon Söndag

Tur att det finns trevliga och duktiga fiskare som låter mig åka med söderut i morgon, rättare sagt till Bergsjö för att fiska på Kyrksjön.
Jag har varit med på den här tävlingen förut, året var 2009 och då var tävlingen i början av Februari. Jag var väldigt "ny" då på pimpelfisket och man var ju inte speciellt duktig. Tror att jag fick lite fisk, men som sagt så var man värdelös.


Jag har taktiken helt klar för i morgon och jag känner att jag har en god chans att knipa en placering i toppen. Jag vet ungefär vart Berga satt när han vann seniorklassen 2009 men jag vet inte vart veteranen som vann med tre kilo mer satt, han hade ca 7 kilo. Han måste ju haft bra fiske.
Jag tror att vinnaren måste ha 6,5 kg abborre i morgon.

Tävlingen pågår mellan 10.00 och 13.00, alltså bara tre timmar. Men sjön är liten så det räcker till.
Hoppas på roligt trekroksfiske i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar