torsdag 20 januari 2011

Dm Serie 3 på Indalsälven kommande helg

På lördag är det dags igen att ta sig ut på isen och fiska i fyra timmar. Det är Västernorrlands Dm-serie 3 som går av stapeln på Indalsälven vid Bergeforsen. Förra årets Indviduella Dm hölls på samma område men skillnaden från ifjol är den att starten är flyttad. Ifjol fanns det mycket skoterspår på isen, så förmodligen är det lika i år och då kommer det nog bli lättgått längs land i dem.

Jag tycker inte så mycket om att fiska på sådana här vattendrag. Mest därför man förmodligen är helt körd i tävlingen om man tar ett snesteg åt fel håll. Det blir oftast långa avstånd för att hitta ofiskade områden längs stränderna. Men det är lika för alla och ska man bli en bra pimpelfiskare så är det viktigt att undvika dessa felsteg och aldrig ge upp.

Vinnare förra året, Anders Bergman

Förra årets Dm var som sagt på samma plats och då gick det bra för mig. Jag vann min klass Ähj och om jag hade tävlat i Senior-klassen så hade jag kommit på en 7 plats med vikten 3117 g.

Resultatlistor förra året    <---- Klicka på den, så kommer du till ett inlägg på min blogg från förra året.
Här finns en sammanfattning av den tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar