tisdag 18 januari 2011

Inköp från Vimpirken. Min Trekrokslåda

Dessa nya trekrokar köpte jag av Ancarberg. Samlingsnamnet för dessa är "Glow In The Dark", alltså, de lyser i mörker. 

Har precis suttit och sorterat lite trekrokar. Slängt lite av det som bör slängas och snyggat till lite. I slutet av förra veckan så skickade jag iväg en beställning till Ancarbergs Vim Pirken och igår hade prylarna landat.
Tog mig tid och kolla lite för att kunna förbereda de nya grejjorna inför kommande tävlingar.

Detta Köpte jag;

3 st Viggen
3 st Tafslänk 3-pack
1 st Säkerhetshake Reva Snapper 10-pack
3 st Aero
En hel drös med panglänkar i olika längder.
Trekrok Alien 5 st i olika storlekar
Trekrok Lucifer 7 st i olika storlekar.
4 st Blåmormyskor (Ett måste)

Nu vet ni vad jag har inhandlat för att besegra er i vinter :) Eller, det krävs ju lite mer än bara rätt utrustning. Det är ju inte endast utrustningen som det sitter i om man ska vinna, men det kan vara till stor hjälp många gånger.


Dessa små snälla mormyskor är ett måste på Björköfjärden,  


Årets Trekrokssamling, Vad tycker du? Vilka/vilken är vinnaren i år?



Lite gott å blandat 

Här finns ett å annat

Jag har suttit på tävlingar och blivit förbannad på att "han där", bredvid mig får bra med fisk på sin tex röda trekrok, jag fiskar med min "gula" och får, men han får mer, jag vill byta trekrok men har inte den rätta färgen..

2 kommentarer:

  1. Kör du bara 3 krok,inge maggot?

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid med mig maggot på tävlingen. Ibland behövs maggot och ibland går det väldigt bra utan. Smaksak helt enkelt.
    När jag fritidsfiskar så använder jag maggot jämt, typ.

    SvaraRadera