fredag 4 februari 2011

Björköfjärden, Film

 Edvin 5 år, vet hur man ska lura Björköfjärdens abborrar.

Det nappade på bra idag också på Björköfjärden. Det var inte samma fart som i onsdags men helt klart godkänt ändå. Det var jag, Bertil och Edvin som fiskade idag. Det blev väl inte så mycket tävlingsfiske för mig, blev lite mer åt fritidsfiske/socialfiske, bla lära Edvin lite hur man skulle lyckas lura abborrar, och sedan få upp de.

Som sagt så nappade det på bra och vi hade varsin påse med abborrar med oss hem. (Tog bara reda på matfiskar). Min påse vägde 5 kilo och det var bara matfiskar, 24 stycken. Totalt så fick jag 70 abborrar.

I sista hålet för dagen så gjorde jag ett försök att spela in en film. Men som vanligt så lyckas man inte riktigt. Tyckte att abborrarna var väldigt försiktiga idag, speciellt de större.


                                






Edvin och Bertil inväntar nya napp.

Film




Efter att ha missat något napp till en början så lyckas jag kroka en bättre abborre. Därefter kommer det några till.

Det kan bli Björköfjärden i morgon igen, eller något annat vatten. Någon som har lust att pimpla? P.s Inte Kramfors....

1 kommentar: