söndag 13 februari 2011

Resultat Sundsjön


Då var tävlingen avklarad på Sundsjön. Fisket var riktigt bra för de flesta men jag vill helst bara glömma tävlingen. Det var kanske 50 deltagare idag och många som hade påsar över 10 kilo. Jag plumpade rejält och hade kanske drygt 5 kilo (vägde aldrig in), det gjorde inte Jens och Johan heller, våra påsar var ungifär lika små.. Baddarn lyckades desto bättre och kunde bärga en fjärde plats på drygt 17 kilo abborre. 

Det var jag och en till som startade på samma ställe typ, och vi hade halva sjön för oss själva. Resterande tävlande gick åt andra hållet. Lyckades aldrig hitta fisk som man kunde fiska på, bara någon eller ett par i något hål.

Det var som sagt många som hade över 10 kilo idag. Jag är väldigt missnöjd med min insats. Självförtroendet dalar lagomt såhär före sm.. Aja, bara å bryta ihop å komma igen.




Wiström fick känna på det riktiga fisket som Sundsjön har att erbjuda. 


Baddarn fick ihop drygt 17 kilo och kom 4a på det.


Resultat, se filmerna. Det översta innehåller veteranklassen och damklassen. Den understa är Seniorklassen där tyngsta påsen fanns, ca 27 kilo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar