söndag 6 februari 2011

Björköfjärden idag, Film!

Örjan, även känd som Simpkungen

Idag var jag och Örjan ute på Björköfjärden och solade. Det var lätt årets bästa dag, Sol, -1 grad och så gott som vindstilla.
Det var verkligen härligt väder.

Mina 100 första abborrar för dagen var lite för små, hade endast tagit reda på 6 st matfiskar av de 100.
Vi bytte kurs helt och efter ett par hål så hittade vi bättre fisk och framförallt mer fisk. Fick något hål på slutet med 7 fiskar och snittet var ca 250 g. Då går det fort att få ihop ett kilo.
Vi fiskade på en linje hela tiden, rakt fram alltså, oavsett om vi fick bra med fisk eller dåligt med fisk.
Jag fick ihop 130 abborrar och Örjan något liknade.

Otroligt väder, väldigt fint. 


Det blev lite fileér idag också, tog reda på 16 abborrar.¨

Filmer från dagens bravader





Det räcker om man ser första fisken, sedan är det segt, någon enstaka bara. Jag ställer ut spö och stänger av kameran, och då börjar de nappa på utställ. Se filmen under..



Får igång de på utställ. Abborrarna är för små i detta hål också, Men kul ändå.



Sista hålet för dagen så nappar det en del större abborrar och ett "yngel" på 150 g.. Jag lyckas även misslyckas med att få med mitt huvud i filmen. Men vad gör det, fisken får ni ju se i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar