lördag 12 februari 2011

Resultat Bålsjön, fick några bättre abborrar


Ännu en fin dag på isen har passerat. Svag vind och strålande sol. Det var dåligt före överallt (Ca 40 cm) men extremt dåligt på vissa områden där snön hade drivit in och lagt sig riktigt, (Upp till knäna).
Det var jag och Micke (Baddarn) som åkte från Cfc.

Blandat folk från Sundsvall

Bålsjön är en (enligt andra pimplare som har varit där förut) en bra sjö. Vikter över 10 kilo skulle man inte blir förvånad över om förhållanderna skulle vara bra, vilket de inte var idag med tanke på all den snö.
Jag och Baddarn fiskade mestadels tillsamman under hela tävlingen och han hade nästan dubbelt så många fiskar som jag. Men jag lyckades få ett "grishål" men fyra större abborrar, hade fått en strö abborre innan också. Baddarn lyckades endast få en på ca 750 g, min största vägde 770 g. I alla fall så lyckades jag komma ikapp honom lite och i mål så hade jag 4448 g och Baddarn hade 4895 g. Slagen blev vi i alla fall av Wiström som vann på ca 5,3 kg. Grattis!

1a, Wiström YKroken
2a, Baddarn Cfc
3a,Jag Cfc
4a, Mikael Moberg Triana
5a, Håkan Jonsson YKroken
6a, Janne Johansson Storfiskarna
Vikter å så får ni väl lyssna på filmen..

Härligt att få känna lite motstånd. Fick mina större på 16 krok, tappade ingen faktiskt.
En av de största och den minsta fick Baddarn men jag tog reda på de och gjorde filéer.


Film från Prisutdelning





I morgon söndag åker vi på Sundsjön. Jag, Jens, Baddarn och Sjölen från Cfc.

4 kommentarer:

  1. Lessen att jag gav dig fingret på slutet. /Baddarn

    SvaraRadera
  2. 68.8kg vart det på 27 deltagande .vi lurar på att ha en tävling mot våren om lucka finns.synd att det kom en djävla massa kräk snö.annars har det blivit dubbla vikter kan jag lova.kul att sundsvall och övik. mm.kunnde komma.vi har mer bra vatten på gång.en grymm blogg du har emil sjöberg.hälls.triana.

    SvaraRadera
  3. Jajjemen, Denna sjö är ju en sjö som lockar oss att åka uppöver, annars är intresset ganska svagt för att åka norrut till Dödens triangel :)Isen på Bålsjön kommer nog vara riktigt dåligt tidigt till våren.

    SvaraRadera