söndag 27 februari 2011

Det nappade idag också (Film)

Var även på fjärden i dag och satte skräck i abborrarna. Det nappade på som vanligt men det blåste ganska bra så jag blev fort kall om fingrarna.
Där det borrades igår och tidigare dagar har det nu börjat komma upp vatten så det har börjat vattnas igenom och det har börjat sjunka ihop på dessa ställen.
Det är väldigt lättborrat då de tidigare dubbelisarna med sörj har frusit ihop.


På filmen nedan så nappar det bra till en början, för att sedan gå lite sämre en stund och sedan så börjar det nappa bättre igen. Sitter faktiskt 15 min i detta hål.
Fick 3 stycken innan jag började filma, och fick sedan 19 stycken när jag filmade. (räknade till det på filmen) Snittet på fisken är ju riktigt bra också! Jag släpper även tillbaka en hel del fisk, vilket inte brukar vara nå bra för hålet, (det brukar sluta nappa), men inte denna gång. Abborrarna som jag släppte tillbaka hade problem att vända i hålet, det satt fast tre stycken ett tag.
Tyvär så är det väldigt mörkt på filmen, men man ser ju fisken i alla fall. Det blåste ganska mycket, så jag måste sitta åt det hållet för att få linan att blåsa iväg.

7 kommentarer:

  1. Ska du tömma B-FJÄRDEN innan Superpimpeln?

    SvaraRadera
  2. Haha, tömma Björköfjädern? Sjukt med fisk där.

    SvaraRadera
  3. Va då kall om fingrarna ? En fiskare ska väl klara av det ? Det är bara att köra på så länge fisken nappar. De där me fingrarna tar man sen..

    SvaraRadera
  4. Jadu, såhär på fritidsfiske är jag lite jag försiktig med fingrarna. På tävling är jag nogbland de sista att ta på mig handskar. Och det har jag fått betala för, nu är jag skinnflådd hela säsongen.

    SvaraRadera
  5. Hej! Bra fiskat. Vad tror du snittvikten är på fisken på Björköfjärden?

    SvaraRadera
  6. Emil Såg att det ska bli lite varmare nu närmsta tiden, så föret på B - fjärden kanske blir lika kanon om två veckor som fisket du har på filmen.
    Sen tycker jag att alla anonyma som kommenterar kan gott skriva sitt nanm eller alias. Så mycket bättre och trevligare!

    SvaraRadera
  7. Anonym; Vad jag tror att snittvikten på hela fjärden är ? eller på filmen eller något annat?

    Timo, Tror och hoppas på forsatt varmt väder, tror att det kommer att kunna vara bra före, men som sagt så kan allt hända på fjärden på bara ett par dagar, (vattennivå osv)^

    Tkr också det skulle vara trevligt med lite namn och så, så man vet vilka man skriver till. Genast trevligare att svara då :)

    SvaraRadera