onsdag 1 april 2009

Kråkjakt till Helgen med Uv

Då är planerna smidda för helgens äventyr. Jag och Henrik jag åter igen jaga kråka. Denna gång har jag lånat en uv som vi ska sätta upp i ett träd där vi ska jaga. Vi har inte testat på detta förut, men det ska bli spännande att se hur det ska gå. Vi har läst mycket om kråkjakt med Uv och den jakten får bra respons. Fredagen ska vi åka till Jättendal igen, men innan vi åker ska vi på Norrländska (Jaktaffär här i Sundsvall) och göra några inköp.

Det kan även bli lite nätfiske i havet, men det beror på vädret..

2 kommentarer:

  1. Roligt! Vi har en gammal uv någonstans i hårte tror jag. Försökte med det förut men dom blev inte speciellt sur på den.

    Är det fritt inne i hamnen nu med is eller drar ni i båten från någonannan stans?

    /C

    SvaraRadera
  2. Det är nog den uven jag använder mig utav.
    Vi lånar båt utav Sven Engström, Lunnsjönvägen går nog att köra till nästa helg!

    SvaraRadera